Jesse Uitto ja Henri Haho.

Koti Puhtaaksi Oy julkisti tänään valinneensa Freshdeskin uudeksi asiakaspito-ohjelmistoksi.

Heidän toinen tiedotteensa kertoo kriiseihin varautumisesta.

Henri Hahon mukaan he haluavat tarjota Suomen parasta asiakaspalvelua. Hän näkee tämän varautumisena uusiin kriiseihin.

Miten?

Sana on asiakasuskollisuus ja asiakaspito.

Mitä paremmin asiakkaat pidetään tyytyväisinä ja mitä parempia asiakaskokemuksia tuotetaan, sitä tyytyväisempiä asiakkaat ovat. Selkeä logiikka, eikä vain?

Mutta monesti ei ajatella huonompia aikoja. Kuinka herkästi asiakkaat vaihtavat kilpailijalle? Kun investoit asiakaspolun alkumatkalla hieman enemmän asiakkaan palvelemiseen, saat sen moninkertaisena takaisin myöhemmin. Pidempänä ja paremmin pysyvänä asiakkaana. Siitä termi asiakaspito.

Henrin mukaan asiakaspito koostuu kolmesta asiat:

  1. Asiakaspalvelun laatu
  2. Asioiden hoitaminen sovitusti tai paremmin (asiakaskokemus)
  3. Tuotteen/palvelun hinnoittelu

Asiakaspalvelujärjestelmä vaikuttaakin asiakaspitoon jopa kahta kautta, eli 66 % !! (okei, vähintään kolmanneksen)

Asiakaspalvelujärjestelmä mahdollistaa asioiden kirjaamisen ylös ja hoitamisen sovitusta. Lisäksi se antaa muistutuksia, jolloin asiat eivät unohdu ja ne voidaan hoitaa ajallaan.

Tätä kautta se vaikuttaa osin myös laatuun, vaikka se loppupeleissä jääkin pitkälti itse asiakaspalvelijan kontolle. Mutta hyvä järjestelmä luo pohjan laadukkaalle asiakaspalvelulle ja tukee asiakaspalvelijaa työssänsä mahdollistaen loistavien asiakaskokemuksien luomisen.

Lisäksi hyvä asiakaspitojärjestelmä kerää dataa ja auttaa siten osaltaan parantamaan palveluita ja tuotteita. Freshdesk kerää useaa erilaista dataa, jota voidaan käyttää itse tuotannon kehittämiseen.

Lue alkuperäinen tiedote: https://www.kotipuhtaaksi.fi/tiedote-freshdesk-uusi-asiakaspalvelukumppani/

Written by Jesse Uitto

CEO @ Novellus.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *