Videon sisältö (transcript:)

Ajatteletko sinä teidän asiakaspalvelun kuluna vai investointina?

Tästä on ollut jonkin verran keskustelua. Ajat on paljon muuttuneet siitä kun asiakaspalvelu oli vain ns. pakollinen paha.

Nykypäivän esim. SOME aiheuttaa sen, että huonot asiakaskohtaamiset tulee todella nopeesti julki ja teidän yrityksellä ei yksinkertaisesti ole varaa aiheuttaa huonoja asiakaskohtaamisia.

Itseasiassa jopa kolmasosa ihmisistä sanoo miettivänsä palveluntarjoajan vaihtamista vain yhden, siis VAIN YHDEN, huonon asiakaskohtaamisen takia, eli teillä ei ole varaa aiheuttaa niitä!

Ja jos olette todella kilpailulla alalla, ni väitän, että tää prosenttiosuus ei tule ainakaan laskemaan.

Mitä kilpailumpi ala, sitä tärkeämpää on se asiakaspalvelun laatu, nopeus ja muu. Ja se aiheuttaa semmosen positiivisen ketjureaktion sitten referenssien muodossa.

Ja tästä päästäänkin myyntiin: Asiakaspalvelu on lähentynyt myyntiä paljon lähivuosina ja fiksuimmat yritykset osaa myös laskea sen, että vanhojen asiakkaiden pitäminen on paljon paljon halvempaa kuin uusien hankkiminen.

Saattaa olla, että asiakaspalvelu tekee itse jonkin verran myyntiä vanhoille asiakkaille. Mut jos oikein edelleen pidetään se roolijako, niin fiksut järjestelmät mahdollistaa sen, että se CRM ja tiketöintijärjestelmä juttelee keskenään. Näin esim. asiakaspalvelu pystyy luomaan liidin CRM:ään ja myyjä näkee sen keskusteluhistorian siellä ja pysytään kartalla siitä, mitä asiakkaalle tapahtuu. Ja se on ns. saumatonta asiakkaalle päin se myyjän ja asiakaspalvelun yhteistyö

Tällä alkupuheenvuorolla kysyn sulta uudestaan:

Onko teidän asiakaspalvelu kulu vai investointi?

Jos tarvitte tähän sparrausapua, niin muhun voi ottaa yhteyttä, käydään tilanne läpi.

Facebooktwitterlinkedinmail
Jesse Uitto

Kirjoittanut Jesse Uitto

Sales Director @ Novellus.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *