Nykypäivän asiakkaat poukkoilevat monikanavaisesti missä milloinkin.
Palveluntarjoajana sinun tulee tarjota palvelua siellä, missä asiakkaasi ovat.
Otetaan esimerkiksi kenkien ostaminen. Todennäköisesti etsit ensimmäisenä Googlesta käyttötarkoitukseen liittyvällä haulla kenkiä. Esimerkiksi ”parhaat juhlakengät”.
Kun on kyseessä oikein hienot ja kalliit juhlakengät, ehkä etsit myös niiden hoito-ohjeita.
Hoito-ohjeiden perusteella päädyt joko jonkun verkkokaupan sivuille, tai vielä todennäköisemmin jonkin blogistin sivuille, jossa on erittäin yksityiskohtainen juttu kenkien hoitamisesta.
Mitä jos tämä käynti saataisiinkin ohjattua sinun sivuille kenkien myyjänä?
Tämä on mahdollista. Sinun tulee vain luoda asiakkaita kiinnostavaa sisältöä. Tässä tapauksessa kenkien hoito-ohjeita.
Tämä on sekä myyntiä, markkinointia, että asiakaspalvelua.
Tässä vaiheessa asiakas on vielä potentiaalinen ostaja, jolloin se on markkinointia ja myyntiä. Hän huomaa, että yrityksesi todella välittää asiakkaistaan ja tarjoaa asiakkaille hoito-ohjeita siitä, kuinka kenkien elinikää voidaan pidentää.
Se on myös jo ostaneiden asiakkaiden asiakaspalvelua, jolla voit vähentää kyselytulvaa asiakaspalvelustasi, sekä luoda parempia asiakaskokemuksia tarjoamalla asiakkaille relevanttia sisältöä.
Kim kirjaili tästä hetki sitten loistavan tekstin Novelluksen blogiin. Tsekkaa tästä, miksi sinunkin pitäisi näkyä Googlessa!
Vastaa